Undervisningsmiljø

I februar 2017 gennemførte skolen en undervisningsmiljøvurdering, som klart viste, at eleverne befinder sig godt på skolen, i undervisningen og sammen med deres kammerater.
I et socialt fællesskab vil der dog altid opstå udfordringer, som kræver handling ikke mindst i klasser, hvor der indskrives en del nye elever. Heldigvis er personalet på skolen opmærksom på dette faktum. Undervisningsmiljøet er derfor et fast ugentlig emne på personalemøderne og et område der løbende og målrettet arbejdes med.

Klik her for at se undervisningsmiljøvurderingen - feb. 2017 >>>

Personalet forventes at være reflekterende praktikere - dvs. at man konstant tænker over det, man har fortaget sig og vurderer resultatet i forhold til målene.
Det forventes også, at man er ”kommunikerende prak-tiker”, hvilket for os vil sige, at man deler sine erfarin-ger - gode og dårlige - med sine kollegaer.

Af eleverne forventes, at de overholder de elevaftaler, som er aftalt for hele skolen og klasseaftalerne, som er indgået i de enkelte klasser.

Bedsted Friskoles elevaftaler:

  • Vi snakker ordentligt til hinanden - bruger gode ord.
  • Man må gerne lave fejl - når man laver fejl lærer man.
  • Vi hjælper hinanden
  • Vi passer på skolens og hinandens ting
  • Vi accepterer et NEJ
  • Man skal kunne være sig selv og respektere andre.